Úspech v automobilovom priemysle
Úspešnú činnosť tejto firmy so sídlom v Herzogenaurachu začal v roku 1949 Georg Schaeffler vyvinutím ihlového ložiska s klietkou. Vo svojej dobe išlo priam o geniálny vynález, ktorý napomohol presadenie ihlových ložísk v priemyselných aplikáciách. V roku 1952 tak ihlové ložiská INA nahradili klzné ložiská, ktorá sa používali predtým v prevodovkách automobilov VW Chrobák. Tento počin odštartoval éru úspechu týchto ložísk v automobilovom priemysle.
Celosvetové štandardy ložísk
Produktami INA určujeme celosvetové štandardy ložísk - aj v oblasti s nutným mazaním. Schaeffler Group má v tomto segmente kompletnú ponuku rozmanitých konštrukčných skupín ložísk. Najmodernejšie výrobné technológie a do nich integrované sledovanie kvality zaisťujú kontinuálne vysokú kvalitu produktov.
Ložiská Schaeffler Group
- Radiálne kĺbové ložiskáRadiálne kĺbové ložiská sú zložené z vnútorného a vonkajšieho krúžku s klznými dvojicami oceľ/oceľ alebo oceľ/bronz, domazávajú sa cez otvory v oboch krúžkoch. Ložiská sú vhodné najmä pre premenlivé zaťaženia s rázmi a môžu prenášať aj malé axiálne zaťaženie v oboch smeroch.
- Kĺbové ložiská s kosouhlým stykomKĺbové ložiská s kosouhlým stykom sú zložené z vnútorného a vonkajšieho krúžku s klznými dvojicami oceľ/oceľ alebo oceľ/bronz. Prenášajú sily a pohyby s malými momentami a bránia tak vzniku ohybového zaťaženia v konštrukčných prvkoch.
- Axiálne kĺbové ložiskáAxiálne kĺbové ložiská sú zložené z hriadeľového a telesového krúžku s klznými dvojicami oceľ/oceľ, zachytávajú axiálne sily a s malými momentami prenášajú oporné sily do pripojovacej konštrukcie.
- Kĺbové hlaviceTieto kĺbové hlavice sú zložené z ojnicovej hlavice a kĺbového ložiska s nutným mazaním. Zachytávajú radiálne sily v ťahu alebo tlaku a prenášajú pohyby a sily s malými momentami, sú vhodné pre premenlivé radiálne zaťaženia a obmedzene vhodné pre jednosmerné zaťaženia.